28 Mayıs 2008 Çarşamba

Cahide Keskiner-Minyatür Sergisi ni gezdim

İnsanKitap Kültür ve Sanat Merkezi nde açılmış ve 25 mayısa kadar devam eden Cahide Keskiner-Minyatür Sergisi ni gezdim.
Hocalarımın hocası olan bu değerli hoca ile tanışmak elini öpmek kısmet olmadı ama sergi defterine yazarak gıyaben ellerini öpmüş oldum.
Aşagıda kendisiyle ilgili bilgilerde okuyacağınız gibi;uzun yıllar boyunca sanata gönül ve emek vermiş.








İlerleyen yaşına rağmen halen çalışıyor ve öğrenci yetiştiriyor.Allah kendisinden razı olsun.Benim hocam Serap Bostancı Tuluk da onun öğrencisiymiş.Bu vesile ile onu da sevgi ve saygıyla anıyorum




Cahide Keskiner;1931 yılında İstanbul’da doğmuş. Tezhip ve minyatür çalışmalarına 1953 yılında, Ord. Prof. Dr. A. Süheyl Ünver ile başlamış. Hattat Macit Ayral’dan hat dersi, ressam Şeref Akdik’ten de resim dersleri almış. 1965 yılında İstanbul Yıldız Porselen Fabrikasına Türk Süsleme Sanatları Uzmanı olarak atanmış ve burada ilk Türk Süsleme Atölyesini kurmuş. Birçok resmi ve özel kuruluşlarda açılan kurslarda eğitmen olarak çalışmış. 1980 yılında Kültür ve Turizm Bakanlığı tarafından Topkapı Saray Müzesi’nde açılan Uygulamalı Türk Süsleme Sanatları Kursları’nda eğitim ve yönetim kurulu başkanlığı yapmış. 1982 yılında, daha önce halka açık eğitim programını yürüttüğü Mimar Sinan Üniversitesi’nde Geleneksel Türk Süsleme Sanatları Bölümü’nde öğretim görevlisi olmuş. Yurtiçi ve yurtdışında pek çok sergiye katılmış ve 6 kişisel sergi açan sanatçı, çeşitli kurum ve kuruluşlardan plaketler almış. 2000 yılında, Kültür Bakanlığı Mevlana Büyük Ödülü’ne layık görülmüş. Türk Süsleme Sanatlarında Desen ve Motif, Turkish Motif, Çocuklar İçin Türk Motifleri, Türk Süsleme Sanatlarında Stilize Çiçekler: Hatai, Minyatür Sanatında Doğa Çizim ve Boyama Teknikleri, Minyatürler Kitabı adında yayınlanmış eserleri bulunmaktadır. Keskiner, kendi adını verdiği tezhib ve minyatür atölyesinde, öğrencileri ile çalışmalarına devam etmektedir



Allah ömrünüzü uzun,sağlığınızı daim etsin Cahide Hocam .

3 yorum:

MAVİANNE dedi ki...

SAYENDE SERGİYİ GÖRDÜM
TEŞEKKÜrLER

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, Cahide Hocanin resim sergisi süper. Ellerinize emeklerinize saglik. Bu resimleri kendi duvarimda düsünmek isterdim.
Ayrica diger blogunuzu ve kermesinizide gezdim, cok aktiv yasminiz var, yeni yilda basarilarinizin devamini dilerim, sevgiler....

Adsız dedi ki...

selam arkadaslar cahide hanim hocamizin eselerini nerden satin alabiliriz bilgisi olan varsa lutfen bana ulasabilir mi. maailim gunduz27@gmail.com tskler