22 Ocak 2010 Cuma

Amacım gerçekleşiyor

Zaman zaman yazdığım gibi emeklilikten sonra gittiğim Tezhip Kursunda Hocam Sayın Serap Bostancı dan ilk kez adını duyup,araştırdığım ve adını bile duymadığımız bu sanatı elimden geldiğince duyurmaya niyet ettiğim Kat'ı Sanatı ile ilgili kitabi bilgileri örnekleri ve adının da çeşitli şekilde yazılıp okunduğunu da Rahmetli Süheyl Ünver Hoca ve Kızı Sayın Gülbün Meseranın ve rahmetli Meliha Altayın Kitaplarından öğrenmiştim.


2000 yılında S.D.Üni. G.S.F Bünyesindeki Geleneksel Türk Sanatları bölümünde misafir öğrenci iken hocam Sayın Hasan Türkmen'in derslerinde görüp ,onun öğrencileri ile beraber uygulamaya başlamıştım.Orada gördüğüm dersler sırasında ben
Cambazzade Osmanın,Hasan Eyyubînin,Mehmet Selim Dîvanındaki sayfaların sahibi kaattanın ve Meliha Altay hocanın katlı ve çok renkli tarzını benimsedim.Elime de makas uygun geldi.çalışmaya başladım.
Bu serüvenin son basamağı 4-16 Ocak tarihleri arasında İzmirdeki yoğunlaştırılmış proje ile İzmirde gerçekleşmişti.
Proje kapsamındaki bilgilendirme ve farkındalık yaratma amaçlarımız yoğun ilgi ile karşılanmamızı sağladı.Proje koordinatörü Sayın Zehra Zihnioğlu ve biz projede görevli sanat eğitmenleri katılımcı arkadaşlarla öngördüğümüz ve planladığımız çalışmaları başlattık.




Benimle ilgili bölümün bitmesine yakın katılımcılarımızdan Arzu Elçi,projemizden haberi olan sınıf öğretmeni arkadaşı Göksel Yurtseverin isteği ile onun görevli olduğu BORNOVA HİLAL NECMİYE HÜSNÜ ATABERK İLKÖĞRETİM OKULU
3-D sınıfında konu ile ilgili uygulamalı bir anlatıp yapmak istediğini bildirince çok memnun olduk.

Ağaçların yaşken eğildiği ve temellerin zihne ençok çocuk yaştayken kazındığının bilinciyle sevgili Arzuya biz dönmek zorundayız ama sen lütfen bunu gerçekleştir dedik.



Sınıf öğretmenleri Göksel Yurtsever ile bu hafta karne öncesi gerçekleştirilen faaliyetten bu gün haber aldım

Arzu öğrencilerle çalışma yapmış

onların sevinci




ciddiyeti

coşkusunu yansıtan güzel resimlerini
"Merhabalar
Dün bir ilköğretim okulunda 3.sınıf öğrencilerini kaatı sanatı ile tanıştırdık. Çok eğlenceli bir çalışma oldu, çocukların çok ilgisini çekti. Çalışmanın sonunda çocukların bilgisini yokladığımda beni çok dikkatli dinlediklerini ve kaatı ile ilgili anlattıklarımın ilgilerini çektiğini anladım. Kendi çalışmalarımı örnek olarak gösterdim, uygulamada da iki tane kitap ayracı çalışması yaptık. En çok kuşu sevdiler :). Sizlerle de paylaşmak istedim. Fotoğraflar ekte.

Sevgilerimle
Arzu"

diyerek iletmiş
Ben de mutluluğumu ve emekli İlkokul Öğretmeni Nalan Güler olarak Kaatı Sanatını yeni nesle de ulaştırabildiğimi görmenin hazzını sizlerle paylaşmak istedim.
Sevgili miniklerimiz ,Sevgili Arzu;
sağolun,varolun
sizler sahip çıktıkça milli değerlerimiz milletimiz ve cumhuriyetimiz sonsuza kadar varolacaktır.
Size bu fırsatı veren öğretmeninize yanınızda gördüğüm yetişkinlere ve bu sanatı anlatacağınız herkese sevgiler
kaat'ı yapan minik ellerinizden ,gözlerinizden öpüyorum

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba ,
öğrencilerin mutluluğu gözlemleniyor. güzel bir faaliyet olmuş
Gül Altay

gochemoche dedi ki...

hakikaten cocuklarin gozleir paarliyor, ne buyuk mutluluk bu sanati gecnlerle paylasmak insallah bir cogu bu yolda devam eder :)

Stil Direktoru dedi ki...

Dahası da olacak annem gurur duyuyorum senin azmine